niedziela, 9 czerwca 2013

Mleko czekoladowe- wegański zamiennik.

Kochani,


Dziś pierwszy post z serii " Mój weganizm krok, po kroku".

Nie od dziś wiadomo, że miłośniczką czekolady w każdej postaci. Odkąd mieszkam w Danii piję sporo mleka czekoladowego (najbardziej popularny napój zaraz po Carlsbergu). Zaczęłam się, więc zastanawiać jak mogę zastąpić taki napój co coś wegańskiego. Nie spodziewałam się sukcesu, ale jakże ogromne było moje zdziwienie, gdy odnalazłam mały "skarb" już na pierwszej wyprawie do sklepu.
Daleko nie musiałam szukać , ponieważ w moim najbliższym sklepie znalazłam w pełni wegański zamiennik.




Moje ulubione mleko czekoladowe kosztuje 18 koron ( około 10,50 zł/l), a kakaowe mleko sojowe kosztuje ... dokładnie tyle samo:). Kolejną zaletą jest smak i konsystencja. Sojowe mleko jest bardziej aksamitne, gęstsze i ma intensywniejszy smak kakao. Jednak co mnie urzekło poza jego wegańskim składem? Mleko jest całkowicie ekologiczne.


Taki znak widnieje na wielu produktach w Danii. Prawdopodobnie również w Polsce, ponieważ jest to oznaczenie obowiązujące w Unii Europejskiej. Pewności jednak nie mam bo nie mieszkam w Polsce- jeśli coś wiecie na ten temat, dajcie proszę znać.

Podsumowując: bez żadnego wysiłku znalazłam zamiennik ulubionego mlecznego napoju:). Nawet nie potrafię wyrazić jak bardzo się cieszę. Gdyby nie chęć zmiany diety nigdy bym nawet nie spojrzała na ten napój, a okazał się strzałem w 10!


Do następnego razu,



B.W.N.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz